© Côtes du Vin 2020

Set i lyset af de seneste negative smittetal og MetteMors udmelding igår, bliver vi desværre nødt til at lukke vores dejlige vinklub ned for i år.
 
Da vi jo ikke kan overholde forsamlingsforbudet på max. 10 personer, er der desværre ingen anden udvej som jeg ser det.
 
Derfor har jeg aftalt med Torben, at vi rykker rækkefølgen af foredrag en enkelt gang.
 
Det betyder at Torben vil holde sit foredrag mandag den 1. februar 2021 og generalforsamlingen bliver forhåbentligt afholdt som tidligere meddelt fredag den 5. marts 2021.
 
Jeg er sikker på, at I alle  forstår situationen og ligesom mig også begræder beslutningen.
 
Med disse ord vil jeg ønske de fleste af jer en glædelig jul og et godt nytår!
 
De vinligste tanker til jer alle med håbet om bedre tider.
 
Il Presidente

Kære alle vinbrødre, vinbønder og andet godtfolk,

Jeg håber I alle har haft en god sommer i denne stadig mærkelige tid. Der har jo nok været rigeligt med anledninger og lejligheder til at nyde et godt glas vin eller to.
Jeg håber også alle er kommet igennem corona-tiden med helbredet og alle sanser i behold!

Og efter ca. et halvt års ufrivillig pause i vinklubben, glæder det mig at byde jer allesammen hjerteligt velkommende tilbage til en ny sæson.

Næste arrangement bliver arrangeret af Jan R, der har valgt at det foregår ude i byen, nærmere bestemt hos:
H.J. Hansen Vin
Østbanegade 3
2100 København Ø

Tirsdag den 1. september 2020 kl. 18.00

Jeg kan garantere en vinaften udover det sædvanlige, men det kræver disciplin fra jer alle.

Tilmeldingsfrist er et krav, da arrangøren skal vide præcist, hvor mange vi kommer og sidste frist for tilmelding er tirsdag den 25. august 2020.

De der har tilmeldt sig inden fristen bliver lukket ind, resten må se til fra gaden!

Tilmelding foregår som altid via vores hjemmeside: 
Vær dog opmærksom på, at selvom du tidligere har tilmeldt dig, bør du checke igen, da der er ændret i rækkefølgende af foredrag.

Som sagt jeg glæder mig til at se jer alle igen og vel mødt om 2 1/2 uges tid.

De vinligste hilsner

The President

Kære vinbrødre,

Efter nøje overvejelser - og efter de seneste meldinger om smittefaren mv. om Corona virussen, er det besluttet at vi aflyser de næste vinsmagninger den 1. april, som Jan R skulle stå for og 4. maj som Kurt C skulle stå for.

Når vi alle er meget klogere på situationen, vil jeg melde ud om en måneds tid om vores juni arrangement, onsdag den 3. juni v/Jan R, bliver afholdt eller ej.
Herefter vil jeg også revidere listen over hvem der afholder og hvornår.

Endnu engang tak for jeres inputs. Det betragter jeg absolut positivt og siger meget om jeres engagement.

Pas nu godt på jer selv derude og derinde indtil vi ses igen.

Kærligst og vinligste hilsner

The President.

Kære alle vinbrødre, vinbønder og andet godtfolk.

Tak for sidst!

Vi aftalte at generalforsamlingen foregår i vores lokaler i Glostrup.
Vi får serveret en lækker 3 retters menu med lidt større portioner end sidste år.
Hvert medlem medtager sin egen vin til maden.
Jørgen A har indkøbt Zinfandel vin, som vi kan indtage efterfølgende.
Præsidenter giver en øl til generalforsamlingen og Ole bød ind med øl efter maden.
Ole meldte sig som dirigent, og da ingen meldte sig som referent, har jeg valgt at pege på Peter R.
Niels er optaget og indtræder som nyt medlem.

Det var vist det hele.

På hjerteligt gensyn og med vinlige hilsner.

Le Président :-)

    - o O o -

Dagsordenen ifølge vedtægterne:

  1. Valg af dirigent
  2. Valg af referent
  3. Præsidentens beretning
  4. Aflæggelse og godkendelse af regnskab
  5. Indkomne forslag
  6. Kommende arrangementer
  7. Fastsættelse af kontingent
  8. Valg af præsident, kasserer og revisor
  9. Eventuelt.

Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal skriftligt indsendes til præsidenten senest 2 uger før generalforsamlingens afholdelse.

 

 

 

Klubbens regnskab 2018 er nu revideret og gjort tilgængeligt på klubbens website.

Vedrørende generalforsamlingen:
Der er truffet foranstaltninger vedrørende indkøb af øl og hvidvin. Og da portvinen til desserten jo doneres af undertegnede, skal vinbrødrene således udelukkende koncentrere sig om at medbringe gode rødvine til hovedretten.

Vedr. menuen, se min tidligere udsendte mail.

Vinligste hilsener
Michael L

... i sin mail:

"Kære alle,  som lovet sender jeg Jer hermed den 3-retters menu der vil blive serveret på vor generalforsamling fredag den 22.3.2019..." og opremser de gode sager: Fiskesoufflé, Beuf Bourguignon og Tiramisu.

Se alle detaljer i Michaels mail og overvej hvilke gode vine I kan medbringe!

Håber alle er kommet vel ind i 2019 - også de varmeste tanker til vor præsident med ønsket om at alt udvikler sig i positiv retning, så han og alle vi vinbrødre kan ses til Kenneths 'jomfrusmagning' den 4. februar i de nye lokaler i Glostrup.  

Er du ikke bekendt med hvor vi nu mødes, så log på og kig under 'For vinbrødrene' og herunder 'Lokaler og transport'.

Efter efterårssæsonens mange afbud fra glæder jeg mig til at se jer alle igen til mange gode glas vin!

I forbindelse med Per J's glimrende arrangement over temaet vine med kraftkarleprocenter (>15%) berørtes emnet om klubbens fremtidige adgang til egnede lokaliteter.

Erik kunne i den forbindelse oplyse at vi vil kunne disponere over de nuværende lokaliteter også ved junismagningen, men at Erik desværre ikke kan tilbyde klubben at råde over selskabslokalerne tæt på, som ellers antaget.  Det er naturligvis ærgerligt for os alle der glæder os over at kunne samles på Frederiksberg, men vi skylder alligevel Erik og Frue stor tak for at have leveret klubben godt husly gennem efterhånden mange år!

I fremtiden tegner der sig, som det ser ud lige nu, to muligheder:  Michael L's lokaler i Glostrup og Lars B's lokaler i kortstpilscenteret.  Hvor der generelt vil være adgang (gratis indtil videre) til lokalerne i Glostrup på alle ugedage vil vi hos Lars kun kunne være mandag og torsdag i den kommende sæson.  Disse ugedage vil kunne variere fra sæson til sæson.  Hos Michael er der adgang til køkken med opvasker, mens vi hos Lars vil kunne betale os fra oprydning og opvask hos det alligevel nærværende personale.

Som grundlag for at træffe et kvalificeret valg, aftalte de fremmødte vinbrødre i går at de to første smagninger i efterårssæsonen afprøve de to lokaliteter, således at septembersmagningen vil foregå i Glostrup hos Michael L og oktobersmagningen hos Lars B i Gladsaxe.  Mere præcis information vil tilflyde jer når efterårssæsonen nærmer sig.

Vi ses til juni ved Steffens smagning og til afsked med 2000 F lokalerne!

Kære alle vinbønder og andet godtfolk. Hermed følger: Indkaldelse til generalforsamling i Côtes du Vin, fredag den 23. Marts 2018 kl. 18.00 i klubbens lokaler! Dagsordenen ifølge vedtægterne: Valg af dirigent Valg af referent Præsidentens beretning Aflæggelse og godkendelse af regnskab Indkomne forslag Kommende arrangementer Fastsættelse af kontingent Valg af præsident, kasserer og revisor Eventuelt. Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal skriftligt indsendes til præsidenten senest 2 uger før generalforsamlingens afholdelse. B R E A K I N G N E W S: Vores lokaler er opsagt pr. 30. april 2018. Det betyder, at sidste arrangement i vores nuværende lokale er 4. april v/Steffen og første arrangement i nye lokaler er 2. maj 2018 v/Per J. Nærmere info følger på generalforsamlingen. Vel mødt! Vinligste hilsner Le President

Vinåret 2018 tager vi hul på 5. februar, hvor præsidenten vil underholde.  Forhåbentlig kan vi se frem til et år med en masse gode vinstunder i hinandens gode selskab! 

Vel mødt den 5. og meld gerne tilbage om I deltager!

Netop overgået til vintertid, står årets sidste smagning i vinklubben for døren.  Onsdag 1. november kl. 18 er der atter samling i klubbens lokaler, hvor undertegnede vil tilbyde lidt sniksnak over et eller andet tema fra vinens verden, og tilsvarende dråber i glasset.

Meld gerne til eller fra på websiden!

Forvent ikke det store ædegilde, så de virkelig sultne bør træffe foranstaltninger ;-)

Vinlig hilsen Torben C

I år afholdes vores generalforsamling 24. marts i vinklubbens lokaler på Frederiksberg hvor vi starter kl. 18.00:
 

Dagsorden i henhold til vedtægterne

     1.  valg af dirigent
     2.  valg af referent
     3.  Præsidentens beretning
     4.  Aflæggelse og godkendelse af regnskab
     5.  Indkomne forslag
     6.  Kommende smagninger
     7.  Fastlæggelse af kontigent
     8.  Valg af præsident, kasserer og revisor
     9.  Eventuelt

Hvis I har forslag som ønskes behandlet på generalforsamlingen bedes disse fremsendt til mig i henhold til vedtægterne. 

Et forslag er allerede indkommet: Til valg af ny præsident foreslås Jørgen B som frivilligt gerne vil påtage sig opgaven.

Vinen medbringer Lars B til alle mand, SKÅÅL

Venligst
Præsidenten