Generalforsamling i vinklubben Cotes du Vin 23. marts 2018 kl.1800 – 15 deltagere, ingen fuldmagter.
1. Valg af dirigent
Ole Z blev valgt som dirigent og konstaterede straks generalforsamlingen lovlighed; indkaldelse med dagsorden efter vedtægterne blev udsendt i mail den 27. februar.
2. Valg af referent
Søren L blev valgt.
3. Præsidentens beretning.
Den skriftlige beretning ligger på klubbens hjemmeside. Efter spm. fra forsamlingen blev det klarlagt, at den periode beretningen omfatter, går fra generalforsamling til generalforsamling, og ikke kalenderår. Herefter blev beretningen godkendt uden kommentarer.
4. Aflæggelse og godkendelse af regnskab.
Regnskabet blev forelagt med et underskud på 4.402,31 og en balance på 11.198,86 Det var revideret, men endnu ikke underskrevet da revisoren var udenlands. Regnskabet blev herefter godkendt.
5. Indkomne forslag
Der var ikke indsendt forslag til præsidenten inden generalforsamlingen, men han havde selv to forslag til vedtægtsændringer, som blev fremlagt. Da de imidlertid ikke var udsendt til medlemmerne 1 uge før jf. vedtægterne, kunne der ikke foretages beslutninger herom.
Forslagene blev imidlertid drøftet, og det ene – flere møder i kalenderen jf. § 3 stk.2, var der ikke stemning for. Det andet vedr. stående på venteliste jf. § 5 stk. 4 var der bred enighed om, og det må så genfremsættes og vedtages på en senere generalforsamling.
6. kommende arrangementer:
4/4 Steffen H (senere overtaget af Lars B)
2/5 Per J
5/6 Lars B (Steffen H)
3/9 HenrikC
1/10 Ole Z
5/11 Søren L
4/2 Kenneth R
1/4 Jens-Erik P
1/5 Michael L
3/6 Jørgen Aa
7. Fastsættelse af kontingent
Kassereren foreslog at fastholde de nuværende 1.500,- kr. Det blev vedtaget.
8. Valg af præsident, kasserer og revisor.
Jørgen B. blev genvalgt som præsident.
Jørgen Aa blev genvalgt som kasserer
Michael L blev genvalgt som revisor.
Alle med akklamation.
9. Eventuelt
Ole Z gjorde opmærksom på, at den person, som afholder foredraget også har ansvar for lokaler, inventar og rengøring. Arbejdet kan dog uddelegeres.