Referat af vinklubben Cotes du Vin’s generalforsamling
den 4. marts 2022 kl. 18.00 - afholdt på restaurant Vækst, København.
Dagsordenen var følgende:
- Valg af dirigent
- Valg af referent
- Præsidentens beretning
- Aflæggelse og godkendelse af regnskab
- Indkomne forslag
- Kommende arrangementer
- Fastsættelse af kontingent
- Valg af præsident, kasserer og revisor
- Eventuelt.

Ad pkt. 1
Som dirigent blev Ole Z valgt. Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt og rettidig indkaldt.
Ad pkt. 2
Som referent blev Claus K valgt.
Ad pkt. 3
Præsidenten bød velkommen og aflagde herefter sin årsberetning. Beretningen blev godkendt.
Præsidenten udnævnte, traditionen tro, årets vinbroder der i år blev Ole Z.
Ad pkt. 4
Kasseren Jørgen Aa præsenterede årsregnskabet som ligeledes blev godkendt.
Ad pkt. 5
Der var indkommet 1 forslag med overskriften ”Glasskår i glæden”. Baggrund var, at der fra skolen VU-centret via vinbroder Michael L var modtaget kritik af vor aflevering af lokalet efter vores vinsmagning. Dette er efter skolens mening nu sket 2 gange, hvilket betyder, at der skal strammes op på rengøringsniveauet.
På baggrund af ovennævnte, er der indkommet følgende forslag:
1) Vi får udarbejdet en procedure med regler og retningslinier for klargøring af lokaler mm.
2) Før vinsmagning udnævnes en vinbroder, som får ansvaret for at efterleve instruksen.
Forslagene blev drøftet og det blev vedtaget, at den vinbroder som holder foredraget, har det overordnede ansvar for, at der er ryddet op i lokalet samt, at flasker og andet skrald er lagt i de korrekte containere i gården/P-pladsen. Ved næste møde gør vi os alle bekendt med hvor disse containere står.
Det blev præciseret, at fordi man som foredragsholder har det overordnede ansvar, er det på ingen måde ensbetydende med, at man skal stå for oprydning m.v. alene – alle deltagende vinbrødre har som udgangspunkt et fælles ansvar og det er helt i orden, at foredragsholder uddelegerer opgaver.
Ad pkt. 6
Præsidenten gennemgik turnusplanen for kommende foredragsholdere for resten af 2022 og hele 2023.
Ad pkt.7
Der kom forslag om at sætte kontingentet op til kr. 2000,- årligt fra de nuværende kr. 1.500,- Nogle fandt det i overkanten der kom derfor et modforslag der lød på kr. 1.700,- Enkelte mente, at der ingen grund var til at hæve det.
Det blev efter en afstemning vedtaget, at fastsætte næste års kontingent til kr. 1.700,- Dette stemte 13 for, 1 stemte for kr. 2.000,- og 3 stemte for 1.500,-
Ad pkt. 8
Der skulle vælges ny præsident, da Jørgen B faldt for 5-års reglen.
Peter F blev valgt som præsident (ingen modkandidater), Jørgen Aa blev genvalgt som kassér og Michael Lblev genvalgt som revisor.
Ad pkt. 9
Jan R takkede den afgående præsident for den store indsats som Jørgen har bidraget med i løbet af de 5 år.
Generalforsamlingen sluttede kl. 18.55





Tak til Lars B for fotos
Kommentarer