Generalforsamlingen blev afholdt Skolevej 6 i Glostrup. Kl.18.
Præsidenten bød velkommen på foreningens vegne.
Punkt 1: Valg af dirigent
Præsidenten forslog Ole som dirigent. Ole blev valgt uden modkandidater.
Dirigenten konstaterede herefter, at generalforsamlingen var indvarslet lovligt i henhold til vedtægterne.
Der var 13 fremmødte medlemmer.
Punkt 2: Valg af referent
Peter F blev valgt uden modkandidater.
Punkt 3: Præsidentens beretning 2021
Jørgen B aflagde følgende beretning: Læs beretning her
Beretningen blev godkendt!
Punkt 4: Aflæggelse og godkendelse af regnskab
Jørgen A fremlagde regnskabet, og det gav ikke anledning til yderligere spørgsmål.
Regnskabet blev godkendt!
Punkt 5: Indkomne forslag
Der var ikke indkommet forslag!
Punkt 6: Kommende arrangementer
- man 7. juni - Torben C
- man 6. september - Jørgen B
- man 4. oktober - Lars B
- tir 2. november - Per J
- tir 1. februar - Lars O
- fre 4. marts - Generalforsamling
- man 4. april - Claus K
- tir 3. maj - Niels H
- ons 1. juni - Henrik C
- man 5. september - Ole Z
- man 3. oktober Jens Erik
- tir 1. november – Michael L
Punkt 7: Fastsættelse af kontingent
Der udspillede sig en livlig debat om dette punkt. Indledningsvis gjorde kasseren opmærksom på, at der er luft i økonomien til at holde et betalingsfrit år.
Jan R mente, at vi i princippet betaler for noget, vi ikke har fået, og at vi kunne overveje, at lave en forholdsmæssig kontingentbetaling.
Præsidenten gjorde opmærksom på, at næste års generalforsamling er klubbens 35 års jubilæum, og det jo nok er værd at fejre. Pæsidenten mener, at vi kan gøre noget helt ekstraordinært for at fejre dette. Det kunne være et kroophold på Falsled eller lignende. I den sammenhæng er der brug for penge i kassen.
Jens Erik kom med et kompromis forslag på 1000 kr.
Michael spurgte indtil, hvorledes nye medlemmer så skal betale. Kassereren oplyste, at det er kutyme, at nye medlemmer betaler et forholdsmæssigt kontingent.
Så følgende var beløb var i spil: 0, 500, 1000 og 1500.
Dirigenten satte forslaget om 1500 kr. til afstemning først, og der var stort flertal for at fastholde kontingentet på 1500 kr.
Punkt 8: Valg af præsident, kasserer og revisor
Alle blev genvalgt med akklamation!
- Jørgen B er Præsident
- Jørgen A er kasserer
- Michael L er revisor
Punkt 9: Eventuelt
Under dette punkt blev det diskuteret, hvordan vi på behørig vis kan fejre foreningens jubilæum.
Der blev nedsat et jubilæums udvalg, der skal komme med ideer.
Udvalget består af:
Niels spurgte om gruppen skulle have et budget.
Henrik foreslog, at man som udgangspunkt har et budget på 1000 kr. pr. medlem.
Herefter blev det diskuteret, hvor stor en del af udgiften klubben skal betale.
Jens Erik, stillede spørgsmål ved om klubben overhovedet skal betale noget til arrangementet?
Ole mente, at et stort tilskud vil motivere medlemmerne til at deltage.
Jean gjorde opmærksom på, at jubilæet jo afholdes i forbindelse med generalforsamlingen 4. marts. og foreningen plejer, at dække alle omkostninger i forbindelse med dette.
Der var enighed om at afvente, hvad udvalget finder frem til. Det blev foreslået, at udvalget kommer med et oplæg den 6 september.
Ole lovede, at medbringe Russisk champagne til næste smagning!
Præsidenten havde egenhændigt komponeret et kampråb, der blev demonstreret.
Herefter takkede Præsidenten for god ro og orden og hævede generalforsamlingen!
Kommentarer