Ærgerligt! Det angivne bruger ID eller adgangskode er forkert!
Velkommen! Første gang du logger ind på Côtes du Vin's nye website skal du indstille dit password på ny!
Henter indhold...
Flemming bød velkommen til Generalforsamlingen, og meddelte samtidigt, at han ikke stillede op til genvalg.
Punkt 1 + 2: Valg af dirigent og referent
Ole Z blev valgt til dirigent og Jens Erik til referent.
Ole konstaterede straks at generalforsamlingen var lovformeligt indkaldt og beslutningsdygtig.
Punkt 3: Præsidentens beretning
Log ind og se denne. (Menu 'For Vinbrødrene -> 'Beretning og Regnskab' + Klik på 'beretning' ud for 2017 )
Præsidentens gennemgik kort hvilke smagninger vi havde haft i løbet af året og beretningen blev derefter godkendt med applaus.
Flemming takkede for tilliden de sidste 2 år som præsident, og medlemmerne kvitterede med endnu en applaus.
Punkt 4: Aflæggelse og godkendelse af regnskab
Kasserer Jørgen Aa gennemgik regnskabets poster og resultat.
Revisor Jørgen B anerkendte at have givet regnskabet sin påtegning.
Jørgen Aa bemærkede at der i regnskabet var indsneget sig en mindre fejl. Han havde selv glemt at betale 50 øre for sit 2016 kontingent, men det var selvfølgelig allerede blevet betalt.
Regnskabet blev derefter godkendt!
Punkt 5: Indkomne forslag
Der var ingen indkomne forslag.
Punkt 6: Kommende smagninger
Afgående præsident havde ikke forberedt hvem der skal afholde smagningerne efter sommerferien, dette hverv overgik til vores nye præsident,
Det skal dog indskærpes at næste vinsmagning er flyttet til TORSDAG d, 6/4-17 kl. 18.00, da Peter R. H. ikke kunne finde tid i kalenderen, pga. konens runde fødselsdag, eller haft mulighed for at bytte med en af de næste 2 foredrags holdere.
Tirsdag d. 2/5 er det Erik V som holder for, og tors. d. 1/6 er det Per H som afslutter forårets vinsmagninger.
Punkt 7. Fastsættelse af kontingent:
Dette emne blev diskuteret heftigt, der var flere der mente at vi skulle bibeholde kontingentet på 1.750,- men endnu flere af medlemmerne mente, at det skulle sættes ned til 1.500,-
Et argument for at sætte beløbet ned, var at vi fra næste år, desværre ikke kan fortsætte med at være i vores nuværende lokaler, men skal flytte til et nyt sted i starten af næste år. Det har jo så ikke lige noget at gøre med dette års kontingent, men lad det nu være.
Et andet argument var at med en kassebeholdning på små 16K, så mente flere at vi godt kunne nedsætte beløbet.
Ole forslog derfor en afstemning, og den faldt ud til at kontingentet nedsættes til 1.500,- for 2017. Medlemmerne bedes derfor snarest indbetale beløbet til vores forenings konto.
Michael L foreslog at vi fra næste år kunne flytte ud i nogen lokaler i Glostrup, hvor han bor, Det blev noteret og vil blive taget op i efteråret, når vi nærmer os tidspunktet for hvornår vi skal være ude af vores nuværende lokaler. Michael bemærkede at vi ikke skulle betale for at benytte lokalet, og de penge vi sparede kunne bruges til noget mere vin el bedre vine til vores smagninger.
Punkt 8: Valg af Præsident, kasserer, og revisor
Jørgen B, som oprindeligt fandt på at starte vores dejlige vinklub, ville gerne stille op som præsident igen, for det er jo 25 år siden, han sidst sad på posten.
Jens Erik P havde også stillet sig tilrådighed, men valgte at trække sit kandidatur tilbage.
Jørgen B, blev derefter valgt med applaus som ny præsident.
Kasserer Jørgen Aa blev genvalgt som kasserer.
Michael L ville gerne være revisor og blev derfor valgt, de 2 sidste selvfølgelig også med applaus.
Punkt 9: Eventuelt.
Jan R. havde en hilsen med fra Willi H, som takkede for alle de dejlige timer han har haft sammen med os igennem mange mange år (Willi har været med siden 1988).
Hans bentøj er desværre ikke som det har været, så han magter desværre ikke at tage til KBH for at deltage i vores vinsmagninger. Medlemmerne besluttede at sende en hilsen og et par gode flasker vin som Jan vil overbringe til ham. Tak til Willi for de mange gode og hyggelig timer sammen med dig igennem 29 år.
Jens Erik P henviste til klubbens venteliste, hvor vi på nuværende har 5 stk. stående. Da vi kun er 19 medlemmer, nu hvor Willi har besluttet at stoppe, så åbner det mulighed for et nyt medlem.
Lars' bror Knut står øverst på ventelisten, men Lars mente ikke, at Knut på nuværende tidspunkt havde tid og mulighed for at være med.
Det åbner for nr. 2 på listen, et gammelt medlem Søren M, som Torben C har foreslået. Så Torben du kan kontakte Søren, og høre om han stadig er interesseret i at komme tilbage til Cotes du Vin.
Vores 'nye' Præsident Jørgen B, havde valgt at holde sin velforberedte takketale, under emnet Eventuelt.
Jørgen har nogle planer for hvordan vi kan lave nogle ændringer til vores smagninger i forhold til hvordan vi har det i dag.
Han foreslog bl.a. at vi skulle starte møderne, med at tale om løst og fast, f.eks. gode vine vi har smagt, gode vintilbud, hvem har fået nyt job og hvad vi ellers synes kunne være interessant for de andre medlemmer at høre om.
Jørgen havde valgt at holde sin tale, som en takketale som ved en Oscar uddeling og huskede at takke alle de familie medlemmer, venner osv. han kunne komme på.
Afslutningsvis takkede medlemmerne Flemming for hans indsats for vinklubben de sidste 2 år.
Ole afsluttede med at takke for god ro og orden (det er også svært at få et ord indført med den dirigent!!!(smiler)