Referat fra Cotes du Vin's generalforsamling 21.marts 2014
Punkt 1 + 2: Per J udråbtes til til dirigent og Torben til referent.
Per konstaterede straks at generalforsamlingen var lovformeligt indkaldt og beslutningsdygtig. Det konstateredes allerede på dette tidspunkt at der ikke er indkommet nogen forslag.
Punkt 3: Derefter straks videre til Præsidentens beretning. Log ind og se denne. (Menu 'For Vinbrødrene -> 'Beretning og Regnskab' + Klik på 'beretning' ud for 2014 )
I forbindelse med den sædvanlige ros til aftenens madmæssige bidragydere kom følgende kommentaterer:
- Jørgen B kommentar til beretningen: "Jeg har også sponseret noget til kaffen!"! Hertil klapsalver!
- Erik V: kommentar beretningen: "Jeg har også sponseret noget til desserten! Hertil også klapsalver!
Punkt 4: Ved en fejl fik revisor ordet, men slap det dog frivilligt, således at kasserer Jørgen O retteligt kunne få ordet: Jørgen konstaterede at alle 20 medlemmer har betalt, hvor en enkelt har betalt flere gange.
Enkelt betaling af vinsmagning fra 2012 sammen med flere dyre smagninger giver et lille, men på ingen måde alarmerende, underskud.
Posten 'Div incl. webside' er steget som følge af klubbens indkøb af dimser (dvs. vin-iltere) og proptrækkere.
Meddelelsen om at der henstår 10.000 kr på kontoen gjorde medlemmerne glade.
Jan R: Hvorfor har Jørgen 'Noller' Olsen har skrevet under? Det har han heller ikke!!!
Torben: Rettelse af teksten 'Årest Resusltat' til 'Årets Resultat'. Måske til næste år?
Der spurgtes ind til huslejens størrelse. Erik V svarer at der er lidt 'viceværtarbejde' fra foreningens side. Bl.a gøres der gør rent før vi kommer.
Forsamlingen, anført af Ole, udtrykte sin store tilfredshed med huslejen og de forhold Cotes du Vin har.
Regnskabet derefter godkendt!
Punkt 5: Ingen indkomne forslag
Punkt 6: Præsidenten gennemgik kommende mødedatoer, se hjemmesiden. Specielt fokus rettedes mod næste arrangement, Eriks, hvor vi mødes kl. 18 på "Kokkens Vinhus", Peter Bangsvej 74.
Henrik: Ville det være en ide at fylde op med ikke-medlemmer til fastpris arrangementer a la Erik V's. Vi tager fra ventelisten først. I Eriks arrangements tilfælde koordineres afbudspladser af Ole Z.
Punkt 7. Fastsættelse af kontingent:
Le Prez foreslår at kontingentets størrelse fortsætter uændret. Vedtaget!
Punkt 8: Valg af Præsident, kasserer, og revisor
Præsidenten foreslår at klubben får en ny. Enkelte foreslag på Henrik C, Ole Z, Flemming Ø som dog alle afviste kategorisk.
Jens-Erik tager EET år mere (til forsamlingens udelte jubel!!!) men opfordrede samtidig mulige kandidater til at overveje at lade sig opstille næste år.
Kasserer tilbød at træde tilbage pga årets underskud, men genvalgtes desuagtet.
Revisor genvalgtes også omend med en vis påtaget skepsis pga. forvirring om årstal på regnskabspåtegningen.
Punkt 9: Eventuelt.
Ud over det sædvanlige ævl, intet!
Tak fra Præsidenten til Dirigent, referent og til forsamlingen for god ro og orden.
Derudover kun skål!
(Herefter indtog forsamlingen et fortræffeligt 3 retters måltid med vine, hvorefter man, med enkelte undtagelser, gik i procession til 'Hjørnet' (dvs. Bartof Cafe) for at slukke vores altid tiltagende tørst)
Kommentarer